TERIMA KASIH..

Tuesday, June 22, 2010

Salahkah kucing yang hanya berotak atau salahkah manusia dikurniakan akal???

Kadangkala ada banyak benda dalam dunia ni yang saya tak faham..contohnya semalam..masa makan di kedai mamak kami duduk bersebelahan dengan meja pasangan keling yang sedang makan..Keling tu makan banyak saya tak heran tapi perangai mereka tu yang buat saya naik heran sampai saya naik marah a.k.a naik darah.. Ada ke patut si boyfriend yang berlagak gagah di depan girlfriend nya memanggil kucing yang ada kat situ yang kononnya nak dihulurkan sedikit makanan tetapi apabila kucing tersebut mendekati dipukulnya kepala kucing tersebut dengan kotak tisu palstik berwarna pink..Si girlfriend dengan aksi kononnya seksi tersenyum dan ketawa melihat kucing tersebut lari kesakitan..Saya yang melihat ni seksa dorang tak fikir.. Setakat boyfriend kamu yang hanya boleh berlagak gagah depan haiwan yang sedang lapar tu kamu nak banggakan?? Besok kepala anak kau plak dia pukul ngan kayu.. tak faham betul..

Dua kali melihat aksi mereka saya rasa cam nak tegur je..kalaulah kamu sebangsa dengan saya pasti saya akan menegur perangai kamu yang tak berakal tu..rasa nak ambil gambar mereka dan tampal poster "WANTED" agar pencinta haiwan seperti kami akan tahu kamu berdualah manusia yang mempunyai otak tapi tak menggunakan akal..apakan daya h/p saya tak berkamera..huhu.. bukan bangsa atau agama yang menjadi persoalan tapi hanya sikap keperimanusiaan kita yang dapat membezakan kita dengan haiwan..Saya sangat beremosi..Sekian.. 

P/S : Maaf takde gambar..kan saya dah bagitau yang h/p saya takde kamera..

7 comments:

Sharz said...

kadang2 xsuke betul dgn org yg xsuke bile kucing dtg mnta mknn...lagi2 klu yg kotor,hodoh,luka sana sini,mcm nak mati tp x mati...bukan dorg mntk utk jadi mcm tu...klu la dorg boleh cari duit beli mknn xmgkn akan meminta..
tapi klu yg comel,gebu bukan main suke lagi..mmg x suke dgn org mcm tue..lagi2 klu kwn kite sendiri yg buat mcm 2...sedih betul.. :(

bidadari@fiza said...

salam...betul tu akak...kadang2 manusia ni xkesian pun kat binatang..suka hati dorang je nk pukul nk sepak n terajang..haiwan pun ada perasaan juga..sebenarnya dorang yg xde akal..

myQza said...

kalau aku mungkin tidak menegur secara langsung. tapi secara sinis.

ambil kucing tu beri dia makan. yg pasti bagi 2 ekor beruk tu nampak. biar malu sendiri!

bylindakitchen said...

erm..susah zaman sekarang nie
semua otak letak kat lutut.
aduhai.

meowwmania said...

ngok punya org! org yg xde otak tuh bek yg jantan bek yg betina, gerammm

Lieya said...

Tu namenye ade otak x guna, ada akal x berfikir. Yg minah tu pun sengal, banggala sangatkan ngan bf dia yg setakat pukul binatang yg x berdaya tu. Nak tunjuk terrer p wrestling la. Benci tol kalau ade org mcm tu. Kesian kucing2 yg x bersalah tu.

YaYa said...

zaman sekarang memang banyak manusia berperangai binatang...