TERIMA KASIH..

Thursday, February 4, 2010

DALAM KENANGAN..

Amat pedih hati terasa..
Jiwa meronta menangis hiba..
Sayu hariku kau tiada..
Gelap duniaku dengan tiba-tiba..
Kerana kau pergi ku tak bersedia..

Berat sungguh dugaan Mu ya Allah..
Untuk insan sekerdil hamba..
Ku tetap kan terima jika ini balasannya..
Buat insan yang selalu lalai selalu alpa..
bahawa Kau lebih berkuasa..

Sayangku padamu tak terbilang dengan jari..
Namamu tetap terpahat di hati..
Wajahmu ku simpan kemas di sanubari..
Pergimu takkan ada pengganti..
Kan ku bawa hingga diriku mati..

Tidurlah kasih tidurlah sayang..
Walau mama mengharapkan kau pulang..
Walau mama kini berhati walang..
Namun itu yang terbaik buat mu sayang..
Dari kau menahan sakit bukan kepalang..

Hanya setahun Kau pinjamkan dia Ya Allah..
Tak ku sangka begini payah..
Rasanya ingin ku minta padamu..
Jangan lagi kau ambil dia dariku..
Tapi ku tahu tak mungkin berlaku..

Buat rakan dan juga taulan..
Jutaan terima kasih ku ucapkan..
Tanpa kalian tak dapat ku bayangkan..
Menangis sendiri menangis kesorangan..
Hanya Tuhan yang dapat berikan ganjaran..

Ya Allah Ya Tuhan aku memohon..Janganlah lagi kau duga aku dengan ujian berat begini..Janganlah kau uji rakan2 ku jua sepertimana kau menguji aku..Jika Kau tetap ingin menguji..kuatkanlah hatiku..kuatkanlah hati rakanku..Sesungguhnya hanya Engkau yang maha mengetahui apa yang terbaik buat kami..Lindungi & sihatkanlah semua anak2 bulus kami supaya menjadi penawar buat kami..Lindungi & sihatkanlah tubuh badan kami supaya dapat kami menyayangi makhlukmu di atas muka bumi ini..Aaammiinnn...

Tribute to Flex
Born : 1st Jan 09
Died : 4th Feb 10








This is his last picture that i captured sebelum kami berjumpa vet..


REST IN PEACE SAYANG~~

14 comments:

Hello Kitty said...

qisha..mngalir2 air mate sha bace post ni..sbr ye qisha,tu je yg mampu sha ckp..berat mata memandang, berat lagi ape yg qisha pikul..flex da tenang pun kat sane, skrg ni qisha kene kuat jaga anak bulus len.. dorg sume perlukan qisha n taknak qisha sedey..hug from me..\('_')/

syaireen said...

sabar yer awak kuat kan hati dan tabah menghadapi dugaan yang datang......

jangan sedih yer........

umi_e said...

Takziah... kak e dapat rasakan bagaimana perasaan anak bulu kesayangan pergi buat selama-lamanya... Semoga Flex aman di sana....

* Kekhuatiran kak e terhadap ramalan penyakit Chiku akhirnya reda apabila Chiku cuma mengalami radang mulut dan gusi tetapi perlu mendapatkan rawatan khusus 'scaling' yang menjadi penyebab... Alhamdulillah hampir seminggu Chiku dan Itni (deman panas yang tinggi hingg 42.c) di klinik akhirnya mereka dibenarkan pulang :)

YaYa @ DaiYa said...

yaya tau kamu tabah,
flex is always in our memories..

iela said...

Memang sedih bila ditinggalkan tak kembali..
yang penting sekarang ni..Qisha kena buat test pada semua kucing yg ada kat rumah k.. takut diaorg pon berjangkit.. ;) harap2 semua ok.. amin..

Misz Pinkie Winkie said...

relakan dia pergi.
lepaskan dia utk dia kembali kepadaNya.

PRiNCeSS said...

takziah.. kuatkan hati.. sy tahu mcm mna rsanya..

Qisha said...

Twins : Thanks sha..tak tau lah bila sedih keluar ayat2 yang cenggitu..sayu je rasa..hug diterima..

Syaireen : Mekasik awak..Harap kesedihan pergi seiring waktu..

Umie_e : Terima kasih bebanyak akak..saya doakan chiku sihat..perasaan risau tu tak dapat nak gambarkan..

yaya : Thanks..amik ketabahan datri yaya sket yer

iela : betul tu..hari isnin ni qisha akan bawak yang lain gi check..terima kasih doakan..

Lin : walaupun payah harap kesedihan akan pergi seiring waktu..

Princess : terima kasih ye..mungkin sekarang giliran saya merasainya..

saya said...

aduhai..sabar ye qisha..saya baru je baca blog qisha. sedihnya... memang dugaan berat. saya pon taktau nak cakap apa dah.. harap redha.. walaupon berat..

Jul's Bini Jae said...

Sedih + Terkejut ::: Slm takziah buat Qisha atas pemergian FLEX. Memang berat dugaan yg Qisha perlu tanggung tp Allah x kan menguji kita sebegitu rupa klu Dia tau kita x kuat. Wlupun secara personally akak x knl Qisha @ Flex dan cuma jadik silent reader blog Qisha sblm nih tapi...bila dah sama2 minat kucen nih..akak SANGAT2 faham perasaan tu cemana sbb pnh mengalaminya 2thn lepas tp insyaAllah, Flex dah bahagia kat sana bersama2 ngan CheeWy & Oyen akak serta ramai lg yang lain. Sekurangnya Flex pergi tanpa menanggung penderitaan yg lama dan rasanya dia pun taknak mama dia bersedih melihat penderitaan dia.

Qisha, PLEASE be strong. Yg lain still perlukan Qisha k. Dan...buat langkah2 awal utk elakkan penyakit tuh berjangkit pada yg lain. Sentiasa perhatikan @ belek2 badan dorg supaya ape2 jadik, bleh dicegah awal2 k.
Akak doakan yg terbaik utk Qisha & anak bulus yg lain. InsyaAllah..

DeVoTeD LiLy said...

sedihnye...
sabar ye sis...
dulu pon ms kucing mira mati..
nanges je ari2..
ye la da syg sgt..kite y jg die..
apepon..
be strong sis..

sI tEDI said...

Flex mmg cantik! Tapi Allah sayangkan dia.

cik bunbun said...

chumelnye flex dari kecik...

saba ye kak.. huhuu.. sedih.

Anonymous said...

saya : thanks bagi smangat..tq sesangat..

Jul's Bini Jae : mekasih kak..tulah saya ingat nak bawak yang lain gi vet ari isnin ni..bekorban duit la sikit..takpelah untuk anak2..asalkan mereka sihat..

Devoted Lily : Thanks miera..harap kesedihan akak akan pergi seiring waktu..

Tedi : Ya Allah lebih sayangkan dia dari Qisha..

Cik bunbun : thanks adik..i'll miss him so much:(

Thanks suma dari qisha