TERIMA KASIH..

Tuesday, February 2, 2010

KENAPA LIDAH??


Ya kali ni nak cerita pasal Kitryna..Apa kena mengena ngan lidah?? Sebenarnya bila saya letak je balm gamat kat luka belakang leher Kitryna, dia mesti jilat2 dawai cage..Kalau ada yang tau kenapa tolongla bagitau kat saya..



Bila tengok gambar ni baru perasan betapa panjang & lebarnya lidak haiwan berkaki empat ni..Maklumlah lidah ni sangat berbakti kepada mereka untuk menyikat bulu dan minum..



Kat Indonesia plak popular ngan lidah kucing..Lidah kucing dibuat biskut..Tapi jangan salah faham, bukan lidah kucing dorang potong buat biskut tapi nama biskut tu lidah kucing..Ada ke yang nak makan lidah kucing dibuat biskut?





Selain tu ada gak pokok bunga yang dinamakan lidah kucing..Apa yang menariknya tentang bunga lidah kucing ni adalah ia kembang jam 8 pagi dan kudup semula jam 11 pagi..menarik kan..





Lidah kucing ni banyak gunanya..Maybe next time kita cerita pasal anggota lain plak yang ada kat kucing..Mungkin misai kucing..Misai dikira anggota ke??

6 comments:

Misz Pinkie Winkie said...

hhahhha.
naper lidah dia jadik camtue.
lin agak maybe berangin kot.
takpon mungkin dia gatal
ker ..dia mintak lidah dia dipotong.
hahhha

Qisha said...

uih kenapa nak potong lidah??ni sape yang tipu ni??..Jangan marah ek lin..:)

keen said...

panjangnye lidah dia hehe..akak rasa dia mungkin ada rasa nak jilat bila luka disapu krim gamat tu tapi dia tak boleh jilat ,dia jilat ler dawai tu..sbb tu yg akak tgk bila akak letak krim gamat kat kucen akak musti dia nak jilat balik..kalau kita sikat bulu dia pon kdg2 lidah terkeluar gak hehe...

Qisha said...

Betul kot kak sebab bila saya letak ubat je dia jadi camni..thanks kak 4 the information:)

Papa meow said...

Btl tu, dia rasa, pedih, berangin gatal lepas taruk ubat, tu yg dia nk jilat2 balik, tp dapat jilat dawai je haha...

x sampai tu

Qisha said...

a'ah kan pa..kelakar je tengok dia camtu..thanks pa:)